Dla sponsora klubu sportowego istnieje wiele narzędzi i mechanizmów, które mogą przyczynić się do zarobienia na takim interesie. Oczywiście nie brakuje klubów z poważnymi problemami finansowymi, które nie mają środków na pokrycie pensji zakontraktowanych piłkarzy, a tym bardziej pieniędzy na pokrycie utrzymania stadionu czy całego zaplecza administracyjnego.
Przesadne pensje oferowane sportowcom to skaza wielu lig piłkarskich – oczywiście piłkarze mogą zarabiać krocie, ale tylko jeśli niosą ze sobą odpowiednią jakość, a klub stać na wydatki rzędu milionów euro miesięcznie dla jednego zawodnika. W przeciwnym razie o wiele lepiej skupić się na prowadzeniu własnych szkółek i akademii w młodszych rocznikach i umiejętne wprowadzanie najbardziej utalentowanych juniorów do pierwszego składu.
Takie budowanie zespołu jest dużo tańsze, a ze sportowego i wizerunkowego punktu widzenia może być także dużo korzystniejsze. Od sponsora czy właściciela klubu taka strategia wymaga jednak odpowiedniej cierpliwości i spokoju.