Zainteresowanie mediów światem sportu drastycznie wzrosło w ostatnich latach i dzisiaj już nikogo nie dziwi, że sportowcy są takimi samymi celebrytami jak aktorzy czy piosenkarze. Bycie czołowym zawodnikiem jakiejś dyscypliny przynosi ogromną popularność, ale niesie też ze sobą wielką odpowiedzialność, ponieważ większość kontraktów sponsorskich i klubowych uzależnionych jest od sposobu prowadzenia się zawodnika.
Jeśli więc często popada w konflikty, nie przestrzega diety, imprezuje i używa dużo alkoholu – może spotkać się z bardzo dużymi konsekwencjami i sankcjami ze strony klubu albo sponsora. Niewątpliwie jednak sporo jest miejsc, które celowo zatrudniają najbardziej rozpoznawalnych graczy świata tylko i wyłącznie po to, by oprócz swojej sportowej jakości, podnosili wizerunek klubu jako międzynarodowej marki.
Sprzedaż koszulek z nazwiskiem Ronaldo lub Messi dowodzi, że jeden człowiek jest w stanie wznieść cały klub na wyżyny nie tylko poprzez swoje akcje na boisku, ale pozycję poza nim.