Dla praktycznie każdego sportowca odpowiednie kontrakty sponsorskie pozwalają na swobodne trenowanie i odcięcie się od zmartwień, jakie na co dzień towarzyszą amatorom i zawodnikom dopiero zaczynającym swoje pierwsze sukcesy. Międzynarodowy sukces sprawia, że kontrakty podpisywane przez sportowca nie ograniczają się już tylko i wyłącznie do premii za wygranie jakiegoś turnieju.
W wielkim sporcie niekiedy dużo więcej niż poprzez wygrane mecze i turnieje, zarobić można poprzez reklamowanie jakiejś marki – wcale niekoniecznie związanej ze sportem. Rozpoznawalni globalnie sportowcy to świetni ambasadorzy praktycznie każdej marki – jeśli kojarzą się z elegancją, mogą reklamować drogie zegarki, garnitury czy samochody.
Jeśli kojarzą się z zabawą, mogą reklamować kosmetyki, linie lotnicze, portale czy gadżety. Z kolei gwiazdy lekkoatletyki, boksu, tenisa czy jakiegokolwiek innego sportu, za którymi stoi już wiele lat doświadczenia i ugruntowany wizerunek, mogą zarobić krocie na udostępnianiu swojego wizerunku praktycznie każdej branży.