Dzisiaj obecność w Internecie ma bardzo duże znaczenie dla wizerunku klubu czy sportowca, ale także pozwala motywować swoją bazę kibicowską i odpowiednio ją organizować. Największe kluby piłkarskie i największe gwiazdy boksu czy tenisa, a więc sportów dość globalnych, posiadają na najpopularniejszych serwisach społecznościowych typu facebook czy twitter nawet kilkadziesiąt milionów aktywnych osób śledzących ich poczynania.
Jakiekolwiek informacje z życia zespołu czy gracza są więc natychmiast komentowane i powielane przez zwykłych użytkowników sieci, którym nikt nie musi płacić za promowanie wizerunku swoich ulubieńców sportowych. Dzięki temu wizerunek sportowca noszącego markowe ubrania czy jadącego konkretnej marki samochodem, natychmiast powielane są w sieci setki milionów razy.
Dla producenta odzieży, zegarków, gadżetów czy ostatecznie samochodów, nie ma lepszego sposobu na reklamowanie swoich nowych produktów, niż dobrowolne przekazanie ich w ręce najbardziej rozpoznawalnych światowych celebrytów, z których spora część do zawodowi sportowcy.