Osiągnięcie sukcesu przez sportowca to bardzo dużo, ponieważ często wokół jednego niespodziewanego medalu olimpijskiego zbudować można całą sylwetkę, wizerunek. Sportowcy mogą być rozpoznawalni także z innych rzeczy, niż regularne dominowanie nad przeciwnikami – może to być działalność pozasportowa, jak zaangażowanie w akcje charytatywne.
Jeśli dany sportowiec jest kojarzony ze swoich działań społecznych czy zaangażowania politycznego, natychmiast zyskuje zupełnie nową wartość jako nośnik pewnych idei, symboli, a przez to także przekazu marketingowego. Można jednak być rozpoznawalnym sportowcem ze względu na swoje skandaliczne wypowiedzi czy niesamowicie charyzmatyczną osobowość przejawiającą się zarówno unikalnym wyglądem zewnętrznym jak i nieprzeciętnym słownictwem.
Bycie królem skandali i regularne meldowanie się na okładkach największych brukowców może nie każdej branży będzie służyło do celów reklamowych, ale niemniej może przysłużyć się przy poszukiwaniu zatrudnienia w nowym klubie.