Podstawowe źródła, z tytułu których kluby sportowe notują przychody, to oczywiście sprzedaż biletów i zysk z danego dnia meczowego. Na taki zysk składają się naturalnie nie tylko same bilety, ale również wszystkie inne towary, jakie w trakcie swojej wizyty na stadionie czy hali zdecydują się kupić goście.
Stali bywalcy i wierni fani klubu przeważnie kupują swoje gadżety z klubem przy innych okazjach niż dzień meczowy, ale nigdy na stadionie nie brakuje kibiców sezonowych, dla których możliwość nabycia koszulki czy szalika klubowego to kusząca propozycja. Zarabia się w tym czasie także na sprzedaży alkoholu i żywności czy publikacji, albumów i magazynów z życia klubu albo całej dyscypliny sportowej.
Poza tymi oczywistymi zyskami ze sprzedaży koszulek klubowych i pamiątek, zarabia się przede wszystkim na prawach do transmisji telewizyjnych, jakie zwycięzca licytacji płaci federacji. Ta następnie obdziela wszystkie kluby w lidze według określonego schematu zapisanego w regulacjach między klubami a federacją.